Mange danske modeforretninger undervurderer Pinterest-annoncering

Det er kun ganske få danske forretninger, der ikke annoncerer på Facebook og Instagram. Det er dog ikke de eneste to sociale medier, der bruges af danskerne. Pinterest er ikke et nær så udbredt medie, som de to øvrige medier, men de har dog mange danske brugere – og mange af dem har stor interesse for mode.

Hvis du driver en webshop, der sælger modetøj e.l., er det derfor oplagt annoncere på Pinterest. Her kan du nemlig ramme en række potentielle kunder. Det er selvfølgelig en fordel, at du annoncerer på et medie, hvor det overvejende er brugere, der har interesse for dine produkter, der er at finde som brugere.

Det er billigere at annoncere på Pinterest

Det er ikke blot en fordel, at du kan ramme en lang række brugere, der har interesse for mode. Det handler i lige så høj grad om, at du kan spare på dine marketingkroner. Det er nemlig ikke lige så dyrt at annoncere på Pinterest, som det er at annoncere på fx Facebook eller AdWords, hvor det nemt kan vise sig at være dyrt.

Derfor er det også en skam, at der er mange danske webshops og deslige, der undervurderer annoncering på Pinterest. Driver du selv en webshop eller på anden vis en forretning, der har med mode (eller indretning) at gøre, bør du ikke tøve med at annoncere på Pinterest. Det vil du – uden tvivl – kunne nyde stor gavn af.

Det er svært at sige, hvad det koster at annoncere på Pinterest. Det er der op til flere gode grunde til. Der er stor forskel på, hvor bred en målgruppe, du vil køre med osv. Derfor er du nødt til selv at eksperimentere lidt med det, hvis du vil vide, hvad det koster. Dertil bør du dog også få et bureau til at stå for det hele for dig.

Du har ikke mange at konkurrere med på Pinterest

I og med, at der endnu ikke er helt så mange, der har givet sig i kast med at annoncere på Pinterest, betyder det ikke, at der ikke er helt så mange at konkurrere mod. Det er en fordel af flere årsager. Du skal ikke være bange for, at dine kunder ender med at vælge en konkurrent, hvilket er en af de klare fordele ved det.

Den anden fordel er, at det betyder, at det ikke er helt så dyrt at annoncere, da der ikke er mange annoncører til at byde priserne op. For dig, der har i sinde at gøre brug af den gode mulighed, det er at gå i gang med at annoncere på Pinterest, er du derfor sikret, at du ender med at få det maksimale ud af dit marketingbudget.

Er det noget du har gjort dig overvejelser om? I så fald er det ikke noget du skal tøve med at gøre alvor af. Hvis du får et specialiseret bureau til at varetage arbejdet, skal der ikke herske tvivl om, at du vil opleve, at du får et rigtig godt udbytte fra dine marketingkroner.