Skal din virksomhed have et nyt grafisk look?

Du er blevet lidt træt af at kigge på virksomhedens triste og forældede logo. Et logo, som hverken tiltaler dine kunder eller medarbejdere i særlig høj grad. Måske overvejer du, om der skal laves ændringer eller forbedringer af virksomhedens nuværende udtryk udadtil. Heldigvis, er der masser af hjælp at hente. Få f.eks. et helt nyt logo, visitkort eller andet lige her! Stadig i tvivl? Så er der her 5 gode grunde til at give din virksomhed et nyt grafisk look

I har skiftet retning

Måske har jeres virksomhed valgt, at det er tid til forandring. I bevæger jer måske imod et nyt segment eller et helt nyt marked. For at indtræde bedst muligt på dette marked, skal der laves en stærk profil af virksomheden. Dette kan man nemt gøre ved at forbedre og tilpasse det eksisterende grafiske udtryk.

I har skiftet lokation

Måske har I udvidet virksomhedens geografiske bredde og er rykket til andre lande? Eller måske er I blot rykket til en anden by. Begge dele kan give anledning til fornyelse andre steder også. Her kan det grafiske udtryk med fordel opdateres til at matche den nye lokation. Måske skal udtrykket gøres mere internationalt – eller mere lokalt?

I har fået nye varer

Det kan enten ske, at I har udvidet virksomhedens nuværende sortiment – eller valgt at prøve kræfter med helt nye produkter. Igen skal det grafiske matche virksomhedens udbud og dermed kan en opdatering være nødvendig for at ramme målgruppen for de nye varer. 

I har fået ny målgruppe

Der kan også opstå en situation, hvor virksomhedens målgruppe har ændret sig. Dette kan f.eks. ske som et resultat af nye produkter. Dog vil man i nogle tilfælde også opleve, at nye generationer kommer til og bliver en del af virksomhedens målgruppe. Hvis man skal ramme den nye målgruppe bedst muligt, kan det være en fordel at opdatere udtrykket, så det tiltaler segmentet på bedste vis.

Det nuværende er forældet

Der sker ofte det med mange virksomheder, at de har eksisteret for længe. Dette behøver nødvendigvis ikke at være negativt, men mange virksomheder formår ikke at følge med deres kunder. Måske tiltaler dit grafiske udtryk den ældre generation, men du forhandler efterhånden kun produkter, som den yngre generation har brug for. Sørg for, at din markedsføringsafdeling konstant er i kontakt med markedet, så der kan laves justeringer og forbedringer af virksomhedens nuværende grafiske udtryk.