Fifs til at komme i form derhjemme

Hjemmetræning

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.

Hjemmetræning er en god mulighed for at få trænet i dagligdagen, uden det tager alt for lang tid. Ved at træne derhjemme slipper du nemlig for at bruge tid på transport til og fra fitnesscenteret. Du går blot i gang med træningen, når det passer dig bedst – og brusebadet er lige om hjørnet. Vælger du at træne derhjemme, er det dog vigtigt, at du sørger for at træne ordentligt. Især hvis du har et ønske om at komme i bedre form eller tabe dig i vægt. Læs med her på siden, hvor vi har samlet en række fifs til, hvordan du netop kan komme i form derhjemme.

Brug det rette træningsudstyr

Når du træner derhjemme, bør du sørge for at have det rette træningsudstyr tilgængeligt. Det er ikke fordi, du behøver at bruge masser af penge på det, da du kommer langt med et par basic-ting. En træningsmåtte er f.eks. uundværlig i din hjemmetræning. Træningsmåtten giver dig mulighed for at stå bedre fast på gulvet, samtidig med du skåner ryg, knæ og albuer.

Derudover er det godt at have håndvægte og en elastik lige ved hånden. Disse er nemlig to yderst effektive træningsmidler, som du kan bruge til mange forskellige øvelser. Størrelsen af vægtene afhænger selvfølgelig af dit udgangspunkt, men med tiden vil du helt sikkert skulle købe vægte af tungere størrelser.

Træningsøvelser uden brug af redskaber

Selvom træning derhjemme ved brug af træningsudstyr er særdeles effektiv, kan du sagtens træne derhjemme uden brug af redskaber. Her kan du blot gøre brug af en stol eller en bænk. Øvelser såsom englehop, høje knæløft, jump squat, sprællemandshop, armbøjninger, squats, mountain climbers, planken, skulderpres, lunges, crunches, deadbug, rygbøjningen og sideplanke er alt sammen noget, du kan foretage dig uden udstyr,

Som du kan se, findes der altså mange gode træningsøvelser, hvor du ikke behøver at bruge penge på redskaber. Dog anbefales det stadig, at du køber en træningsmåtte. Denne måtte vil gøre træningsoplevelsen noget mere behagelig, samtidig med det skåner dine led.

Brug din mobiltelefon, tablet eller tv som træner

Det sværeste ved at træne hjemme er helt klart at holde motivationen oppe. Dog kan du med fordel gøre brug af din mobiltelefon, tablet eller tv, da disse har gode muligheder for at motivere dig. Find YouTube-videoer med træningssessioner, download træningsapps eller stream live-workouts – mulighederne for at få en virtuel træner er mange.

Uanset hvad du vælger at gøre brug af, vil det i langt de fleste tilfælde være noget billigere at træne derhjemme sammenlignet med et fitnesscenter. På denne måde er du også sikker på, at du ikke hver eneste måned bruger penge på et medlemskab, som du alligevel ikke får brugt til fulde. I stedet kan du få sved på panden direkte på stuegulvet og komme i form.

Er du blevet helt hooked på at komme i bedre form ved at træne derhjemme, bør du uden tvivl kaste dig ud i projektet hurtigst muligt. Undersøg hjemmesiden her for flere tips til sport og fritid.